UNIWERSYTET SWPS W WARSZAWIE
Kamionek Milowy wspiera rzemieślników w łączeniu roli wytwórców i przedsiębiorców, odkrywa potencjał miejsc zapomnianych oraz wzmacnia tożsamość lokalną.
Lubimy i promujemy unikatowość.
Dwukrotnie nagradzani podczas Enactus National Competition: w 2016 roku zdobyliśmy III miejsce, a w 2017 roku ( wraz z Cook’n’learn) II miejsce. Wpisani na listę kluczowych partnerów zewnętrznych Zintegrowanego Programu Rewitalizacji m.st. Warszawy.
Co zrobiliśmy do tej pory?
- zmieniliśmy wystrój wnętrza i szyld zakładu szewskiego przy ul. Międzyborskiej 115,
- przeprowadziliśmy 2 edycje warsztatów dla rzemieślników z zakresu kompetencji przedsiębiorczych
i marketingowych ( tematyka: design thinking, plan rozwoju przedsiębiorcy, marketing nostalgiczny ) - współorganizowaliśmy wydarzenia promujące obszar Kamionka i jego potencjał gospodarczy: autorskie gry miejskie, pokazy w pracowniach rzemieślniczych i spacery.
- wysłuchaliśmy potrzeb prawie 30 rzemieślników z Grochowa i Kamionka, realizując szczegółowe ankiety badawcze ( dzięki pomocy Muzeum Warszawskiej Pragi )
- “usiedliśmy do stołu” z samorządem, tworząc Zespół ds. zachowania dziedzictwa i rozwoju rzemiosła; efektem prac zespołu było wypracowanie propozycji praktycznych rozwiązań problemów przedsiębiorców.
Korzystając z nabytej wiedzy, testujemy pomysły z zakresu wykorzystania story- tellingu do opowiadania o dziedzictwie kulturowym i poszukujemy narzędzi do wprowadzenia rzemiosł unikatowych w świat Internetu XXI wieku.
PROJEKTY ENACTUS SWPS