8 godzin, 5 najlepszych drużyn, 250 gości, w tym prawie 70 jurorów z biznesu – za nami finał polskiego konkursu Enactus Poland National Competition 2023!

15 czerwca w Kinotece Pałacu Kultury i Nauki odbyły się krajowe eliminacje Enactus Poland. Enactus jest to program zrzeszający organizacje studenckie z 10 uczelni wyższych w Polsce. Studenci tworzą zespoły na swojej uczelni, których zadaniem jest tworzenie projektów społeczno-biznesowych w duchu CSR i w oparciu o 17 celów zrównoważonego rozwoju. Rolą firmy doradztwa personalnego BIGRAM jest umożliwienie spotkania studentów z przedstawicielami wiodących firm, będących partnerami Enactus. Podczas takich spotkań liderzy biznesu dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz wraz ze studentami, wspólnie pracują nad projektami.

Raz do roku, w trakcie trwania programu Enactus, studenci mają okazję zaprezentować wyniki swojej, bardzo często, całorocznej pracy, przed wyselekcjonowanym jury, w skład którego wchodzą prezesi, dyrektorzy i menedżerowie znanych przedsiębiorstw. Jest to jedyne w swoim rodzaju spotkanie, na tak wielką skalę, które daje studentom możliwość rozpoczęcia przygody z biznesem, oraz wymiany wiedzy i doświadczeń z firmami będącymi liderami w swojej branży.

W tym roku swoje prezentacje przedstawiło 5 drużyn z uczelni wyższych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska. Całe wydarzenie poprowadzili Board of the Director Enactus Poland / Prezes Bigram Piotr Wielgomas oraz Country Leader Enactus Poland / Employer Branding Team Manager Bigram Angela Czyżewska.

Trzecie miejsce zajął zespół z Politechniki Poznańskiej prezentując projekt Nici z Planety, którego celem jest podniesienie świadomości ekologicznej w zakresie wpływu branży odzieżowej na środowisko i promowanie idei przedłużenia „życia” ubrań.

Studenci z Politechniki Warszawskiej zajęli drugie miejsce, prezentując aplikację Capitalize, która służy do nauki o finansach osobistych opierając się na interaktywnych zadaniach, rywalizacji ze znajomymi i rozbudowanego systemu grywalizacji.

 

Zwycięski zespół – studentów z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przedstawił platformę Bordo.Space. Stworzyli platformę internetową, której celem jest ułatwienie pracownikom z branży kreatywnej, jak i pracodawcom znalezienie odpowiednich zleceń lub pracowników.

 Podczas wydarzenia przyznane zostały dodatkowe nagrody w ramach konkursów realizowanych z partnerami tegorocznej edycji programu:

Konkurs „Wyzwanie CSR” pod patronatem Diamentowego Partnera Totalizatora Sportowego wygrał projekt „Komunikacja Sukcesu” z Zespołu Enactus z Politechniki Poznańskiej w składzie: Adam Tarczyński, Wiktor Tomczak, Michał Zieliński i Marcin Rapiejko. Nagrodą główną było 2000 zł.

 Konkurs „BIC Eco Challenge” pod patronatem Złotego Partnera BIC wygrał projekt „Promuj Eko i Zarabiaj przez Internet” z Zespołu Enactus z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w składzie: Agata Pogrzeba, Konrad Bednarek i Kacper Kozłowski. Nagrodą główną było 5000 zł i możliwość przeprowadzenia warsztatu podczas Enactus Starter 2024 i BIC Edu Week.

 W dalszej części przyznane zostały nagrody w ramach programu Enactus Poland:

Social Media Rocket: dla Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Best Faculty Advisor: dla dr Iwony Czerskiej będącej opiekunem naukowym Zespołu Enactus z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Outstanding Leader: dla Bartosza Brzeźnickiego Team Leadera Zespołu Enactus z Politechniki Warszawskiej

Enactus Poland Special Award: dla Weroniki Szlachcic Team Leaderki Zespołu Enactus z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

W trakcie finału Enactus odbyła się również debata ekspercka pt. „Talents market of the future”. Panel poprowadził Piotr Wielgomas Board of the Director Enactus Poland / Prezes Bigram. Ekspertami w debacie byli: Aneta Kożuchowska (BGK), Barbara Nickel – Rudecka (BIC), Lucyna Stańczak – Wuczyńska (BNP Paribas), Rafał Skirzyński (ORACLE Polska) i Bartosz Rybarski (Enactus UEP). Uczestnicy rozmawiali m.in. o zaletach i wadach sztucznej inteligencji, omawiając potencjał rozwoju, który niesie ze sobą AI, jak również zagrożenia, na które powinniśmy być przygotowani. Były poruszane także kluczowe umiejętności potrzebne w przyszłości oraz zmiany, jakie zachodzą w dziedzinie edukacji. Na zakończenie, każdy z zaproszonych ekspertów odpowiedział na pytanie: „W jakiej pracy widzi siebie za 100 lat?” Odpowiedzi były inspirujące zaskakujące, wskazując na nieograniczone możliwości rozwoju zawodowego.

Tegoroczny konkurs był wyjątkowy pod względem odświeżonej oprawy wizualnej i nowości technologicznych. Proces oceny wspierała dedykowana aplikacja do oceny projektów i śledzenia przebiegu prezentacji. Dzięki niej udało się nam zaoszczędzić ponad 1000 kartek papieru, które posłużyłyby do przygotowania przewodnika dla jurorów wraz z kartami ocen.

Światowy Finał konkursu Enactus odbędzie się już w październiku. Studenci z ponad 30 państw z całego świata zaprezentują swoje innowacyjne projekty społeczne w Holandii. Firma BIGRAM będzie przez cały czas wspierać polską drużynę, która znajdzie się na światowym finale.

Realizacja Programu Enactus w Polsce nie byłaby możliwa bez wsparcia naszych partnerów Oracle Polska, BP Polska, Totalizator Sportowy, VIVE Group – VIVE Textile Recycling, BGK – Bank Gospodarstwa Krajowego,  BIC Polska, Fundacja Empiria i Wiedza, Pfizer, Agencja Rozwoju Przemysłu S.A., DOZ S.A., Gide Loyrette Nouel, Bigram.

Do zobaczenia za rok!

#weallwin #enactusPLnationals

Pełna galeria zdjęć znajduje się poniżej: