8 godzin, 4 najlepsze drużyny, 200 gości, w tym prawie 80 jurorów z biznesu – za nami finał ogólnopolskiego konkursu Enactus Poland National Competition 2024!

5 czerwca w Kinotece Pałacu Kultury i Nauki odbyły się krajowe eliminacje Enactus Poland, których celem było wyłonienie Reprezentanta Polski na Enactus World Cup 2024, który w tym roku odbędzie się w Kazachstanie. Enactus Poland National Competition to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie, podczas którego najzdolniejsi studenci z całej Polski prezentują swoje projekty biznesowo-społeczne. Jury, złożone z najznakomitszych prezesów i członków zarządów polskich i zagranicznych spółek, w drodze głosowania wybiera zespół, który zrealizował najlepszy projekt. Zespoły uniwersyteckie były oceniane na podstawie prezentacji, które demonstrują przedsiębiorcze przywództwo poprzez wykorzystanie biznesu i innowacji do pozytywnego wpływu na ludzi, planetę i dobrobyt.

Enactus Poland jest to program zrzeszający organizacje studenckie na 12 uczelniach wyższych w Polsce. Wspólnie ze studentami oraz partnerami, Enactus Poland ma wypracowaną misję zmiany świata. Poprzez tworzenie kreatywnych, prospołecznych projektów biznesowych i start up’ów o charakterze ESG i CSR, niezmiennie trzymamy kierunek zrównoważonego rozwoju w oparciu o innowacje. Rolą firmy doradztwa personalnego BIGRAM jest umożliwienie spotkania studentów z przedstawicielami wiodących firm, będących partnerami Enactus. Podczas takich spotkań liderzy biznesu dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz wraz ze studentami, wspólnie pracują nad projektami. Na początku 2024 roku założona została Fundacja Enactus Poland.

W tegorocznej edycji konkursu swoje prezentacje przedstawiły 4 drużyny z uczelni wyższych, Akademii Łomżyńskiej, Uniwersytetu Ekonomiczngo we Wrocławiu, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Politechniki Warszawskiej. Całe wydarzenie poprowadzili Board of the Director Enactus Poland / Prezes BIGRAM Piotr Wielgomas oraz Country Leader Enactus Poland / Employer Branding Team Manager BIGRAM Angela Czyżewska.

Trzecie miejsce zajął zespół z Akademii Łomżyńskiej prezentując projekt Second Vision, którego celem jest przerabianie używanej odzieży (np. kurtek) i naszywanie na nich elementów odblaskowych. Dzięki temu odzież zyskuje drugie życie i zwiększa bezpieczeństwo użytkownika szczególnie przy uczęszczaniu nieoświetlonym poboczem drogi.

Studenci z Politechniki Warszawskiej zajęli drugie miejsce, prezentując projekt Zaklepuje.to. Zespół stworzył aplikację, która wspiera lokalne przedsiębiorstwa zajmujące się organizowaniem spływów kajakowych. Dzięki aplikacja skrócony zostaje czas rezerwacji i zwiększone zostają możliwości obsługi klientów przez firmy.

 

Zwycięzcami konkursu – National Champion zostali studenci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu z projektem Plantro. Stworzyli mikro instalację hydroponiczną wraz z akcesoriami. W ramach projektu organizują również warsztaty i poszerzają wiedzę użytkowników dotyczące tej metody uprawy roślin.

Podczas konkursu przyznane zostały nagrody i wyróżnienia w ramach programu Enactus Poland:

Social Media Rocket: dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Best Faculty Advisor: dla dr Edyty Dąbrowskiej będącej opiekunem naukowym Zespołu Enactus z Akademii Łomżyńskiej w Łomży.

Outstanding Leader: dla Bartosza Rybarskiego Team Leadera Zespołu Enactus z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

W trakcie finału Enactus odbyła się również debata ekspercka pt. „Nowe trendy w biznesie. AI, ESG i…?”. Panel poprowadził Piotr Wielgomas Board of the Director Enactus Poland / Prezes Bigram. Ekspertami w debacie byli: Rafał Skirzyński (ORACLE EMEA Consulting), Jolanta Wiewióra (PKO Bank Polski), Zofia Dzik (Instytut Humanites – Człowiek i Technologia i Magdalena Leymańczyk (Enactus PW). Uczestnicy rozmawiali m.in. o nowych trendach, które pojawiają się w przestrzeni gospodarczej. Jak zmienia się biznes pod wpływem sztucznej inteligencji. Istotnym punktem jest jak przygotować pracowników i studentów do wyzwań stawianych przez technologie. Odpowiedzi były inspirujące i zaskakujące, wskazując na nieograniczone możliwości rozwoju zawodowego.

Tegoroczny konkurs był wyjątkowy pod względem oprawy wizualnej i zmian technologicznych. Proces oceny wspierała udoskonalona aplikacja do oceny projektów, podglądu raportów rocznych i śledzenia przebiegu prezentacji. Dzięki niej udało się nam zaoszczędzić ponad 2800 kartek papieru, które posłużyłyby do przygotowania przewodnika dla jurorów wraz z kartami ocen.

Światowy Finał konkursu Enactus odbędzie się już w październiku. Studenci z ponad 30 państw z całego świata zaprezentują swoje innowacyjne projekty społeczne w Stolicy Kazachstanu – Astanie. Firma BIGRAM będzie przez cały czas wspierać polską drużynę, która znajdzie się na światowym finale.

Realizacja Programu Enactus w Polsce nie byłaby możliwa bez wsparcia naszych partnerów Oracle Polska, VIVE Group – VIVE Textile Recycling, BGK – Bank Gospodarstwa Krajowego, Fundacja Empiria i Wiedza, PKO Bank Polski, BIC Polska, Emerson, DOZ S.A., Vetrex Sp. z o.o., Gide Loyrette Nouel, BIGRAM Sp. z o.o.

Do zobaczenia za rok!

#WeAllWin #enactusPLnationals #EnactusPoland #Enactus