Na początku października ukazały się 2 nowe pozycje wydawnictwa MT Biznes oraz Laurum, objęte patronatem Enactus, które chcielibyśmy gorąco Wam polecić.
POZNAJ SIEBIE I ZNAJDŹ WŁASNĄ DROGĘ
– Jeff Goins
Nie zadowalaj się status quo. Znajdź w swoim życiu prawdziwy sens!
Życie rzadko toczy się zgodnie z planem czy naszymi życzeniami. Napotykamy wiele nieoczekiwanych rzeczy, niespodzianek i niepowodzeń, przez co często wydaje się nam, że jedyne rozsądne wyjście to wybrać bezpieczną drogę, czyli dostosować do oczekiwań, które świat formułuje wobec nas.
Jeff Goins proponuje lepsze rozwiązanie.
Zaprasza w podróż i obiecuje, że doprowadzi ona do odnalezienia pracy, która pozwoli pochwycić sens naszego życia, gdyż powołanie nie jest domeną nielicznej grupy szczęśliwców. Każdy z nas może wykonywać pracę, która wypełni jego życie sensem. Trzeba tylko znaleźć w sobie odwagę, aby to powołanie odkryć, by ruszyć w drogę pełną niebezpieczeństw, trudności i wyzwań.
Książka opiera się na przekonaniu, że powinniśmy wrócić do starożytnej koncepcji powołania i spojrzeć na pracę jako na coś więcej niż tylko zbiór obowiązków zawodowych czy sposób zarobkowania na życie.
SZALONY CZYLI PRZEDSIĘBIORCZY
– Linda Rottenberg
Gdy nie nazywają cię szalonym, oznacza to, że nie mierzysz dość wysoko
Podejmowanie ryzyka przestało być domeną kolesi w bluzach z kapturem, którym nie chciało się kończyć studiów. Dzisiaj wszyscy powinni zachowywać się jak przedsiębiorcy, bez względu na to, czy pracują w wielkiej korporacji, w organizacji non profit czy w małej rodzinnej firmie.
Musimy być rzutcy, elastyczni i śmiali, a może nawet odrobinę szaleni. W przeciwnym razie istnieje spore ryzyko, że zostaniemy z tyłu. Jak jednak podejmować ryzyko w sposób inteligentny?
Jak nie stawiać wszystkiego na jedną kartę?
Na tym Linda Rottenberg zna się jak nikt inny. Jako współzałożycielka i dyrektor generalna Endeavor, największej na świecie organizacji non profit stawiającej na wspieranie szybko rozwijających się projektów biznesowych, przez ostatnie 20 lat pomagała innowatorom w śmiałym planowaniu i mądrej realizacji tych planów.
Książka ta stanowi połączenie inspirujących historii z wynikami badań i praktycznymi poradami. W ten sposób powstaje mapa pozwalająca ruszyć w drogę i się rozwijać. Rottenberg przybliża nam sylwetki legendarnych przedsiębiorców, takich jak Walt Disney czy Estée Lauder, wyjaśnia również, w jaki sposób firmy takie jak MTV, GE czy Burberry zaczęły odnosić największe sukcesy, przełamując korporacyjny zastój i obierając przedsiębiorcze nastawienie. Przedstawia nam również niektórych z ponad tysiąca przedsiębiorców, którym doradzała.
Jedną z takich osób jest Leila Velez, założycielka firmy produkującej kosmetyki do pielęgnacji włosów, która zaczynała od kuchennego zlewu, a dziś zarabia 80 milionów dolarów rocznie.