W ostatnim czasie ukazały się kolejne 2 pozycje pod patronatem MT Biznes, które zostały objęte patronatem Enactus, które gorąco polecamy.
Pierwsza to Buntownicy – Kreatywni liderzy zmieniają świat, Adama Granta.
Adam Grant, jeden z najbardziej fascynujących i prowokujących myślicieli z dziedziny zarządzania swojego pokolenia, autor bestsellerów „New York Timesa”, tym razem pokazuje, w jaki sposób możemy bronić naszych najlepszych pomysłów i idei oraz skutecznie wprowadzać je w życie, a także jak liderzy mogą efektywnie zachęcać i stymulować swoich pracowników do tego, by ci myśleli nieszablonowo i głośno wyrażali swoje krytyczne opinie.
Wykorzystując zaskakujące wyniki badań naukowych, a także historie przypadków znanych osób ze świata biznesu, polityki, sportu i przemysłu rozrywkowego, Adam Grant obala powszechnie obowiązujące przekonania, według których odnoszący sukcesy przedsiębiorcy lubią ryzyko bardziej niż przeciętni ludzie. Tym, co ich wyróżnia, jest fakt, że trudne wyzwania nie działają na nich paraliżująco czy obezwładniająco, lecz skłaniają do energicznego działania. Mam nadzieję, że moje odkrycia pomogą każdemu z was rozwinąć w sobie dostatecznie dużo odwagi oraz wypracować odpowiednie strategie działania, które pozwolą wam podążać drogą oryginalności, liderom zaś dadzą wiedzę niezbędną do kreowania kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa promującej oryginalność w kierowanych przez nich zespołach i instytucjach – pisze Grant.
W Buntownikach udowadnia, że każdy z nas może zwiększyć swoją kreatywność. Pokazuje nam, w jaki sposób możemy rozpoznawać rzeczywiście oryginalne idee, a następnie przewidywać, które z nich sprawdzą się w praktyce. Oferuje praktyczne rady odnoszące się do tego, jak można znajdować sobie sojuszników w najbardziej niespodziewanych miejscach. Podpowiada, kiedy powinniśmy zaufać naszej intuicji, a kiedy polegać na innych. Wyposaża nas w wiedzę i daje nam odwagę do tego, byśmy mogli skutecznie promować oraz wdrażać w życie nasze własne pomysły i idee.
Skłonność do podejmowania kontrowersyjnych decyzji nie została zakodowana w naszym DNA; jest to przede wszystkim akt świadomej woli. |
W doskonale ocenianym bestsellerze Go-Giver. Rozdawca Bob Burg i John David Mann udowodnili, że wiarygodnie opowiedziana historia może przekazać wartościowe idee. W książce Go-Giver. Lider-Rozdawca przedstawiają równie wciągającą historię firmy zmagającej się z problemami i młodego ambitnego menedżera próbującego przewodzić jej
w trakcie podejmowania strategicznej decyzji.
Gorąco polecamy Państwu obydwie pozycje.