Enactus Poland objął patronatem dwie bardzo interesujące pozycje książkowe, wydane przez Wydawnictwo MT Biznes. Pierwsza to Bestseller „New York Timesa: Esencjalista – Mniej, ale lepiej – Greg McKeowna. Greg przekazuje ludziom na całym świecie wiedzę na temat znaczenia esencjalizmu w życiu i w biznesie. Do współpracy zapraszają go Apple, Google, Facebook, LinkedIn, Salesforce.com, Symantec i Twitter. Należy do najpopularniejszych blogerów w serwisie „Harvard Business Review” oraz znajduje się na liście wpływowych ludzi (Influencers) serwisu LinkedIn. Jest Młodym Globalnym Liderem Światowego Forum Ekonomicznego. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu Stanforda.
Esencjalista nie robi więcej w krótszym czasie. Esencjalista robi tylko właściwe rzeczy.Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne?
Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny?
Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny?
Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli twój czas?
Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu.
Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem czy zwiększanie produktywności. To systematyczne i metodyczne rozpoznawanie najważniejszych rzeczy, eliminowanie zbędnych i skupianie się na najistotniejszych kwestiach.
Chodzi o to, żeby robić mniej, ale lepiej, i to w każdej dziedzinie życia. Esencjalizm to filozofia życia, której czas właśnie nadszedł. |
|
Druga pozycja to „Nowy coaching biznesowy – Przewodnik po najlepszych praktykach” – Carol Wilson, prelegentki, pisarki i autorki audycji prowadzącej swoją działalność w skali międzynarodowej. Carol pełni funkcję dyrektora zarządzającego Performance Coach Training, założonego wspólnie z sir Johnem Whitmorem.
|
Nowy coaching biznesowy to kompleksowy przewodnik po podstawach coachingu, zawierający przegląd podstawowych zasad i narzędzi, a także liczne analizy przypadków umożliwiające pogłębianie wiedzy. Carol Wilson, doświadczony trener i szkoleniowiec, przedstawia wiedzę niezbędną do przyswojenia sobie najlepszych praktyk, przydatną zarówno dla początkujących adeptów coachingu, jak i dla aktywnych zawodowo profesjonalistów – a także dla każdego, kto chciałby kształtować w swojej organizacji kulturę coachingową. Nowe wydanie zostało kompleksowo zaktualizowane, zyskało też zupełnie nową strukturę. Kładzie większy nacisk na budowanie kultury coachingowej w organizacji i przytacza liczne przykłady z różnych krajów świata. Książka została wzbogacona o wiele nowych informacji, związanych z najnowszymi trendami charakterystycznymi dla dynamicznie rozwijającego się świata coachingu. W związku z powyższym przywołuje dziedziny i zagadnienia takie jak:
- neurobiologia,
- odporność,
- agresja w miejscu pracy,
- zwrot z inwestycji w coaching,
- NLP,
- przywództwo sytuacyjne,
- uważność.
|
Serdecznie polecamy lekturę obu książek!